donderdag 19 januari 2012

Rockicoon? So cool!

"Online-entrepreneurs zijn de nieuwe helden, de rockiconen van onze tijd," aldus trendwatcher Tom Palmaerts in KnackWeekend van 11 januari.

Een rockicoon en een held? Zo voel ik me niet echt. Een prutsertje? Dat wel! Maar dat is oké, want - eveneens volgens die trendwatcher - "vertellen over je fouten geeft zelfs een zekere coolness aan het ondernemerschap."

Voor alle duidelijkheid: mijn producten zijn van goeie kwaliteit, mijn website werkt naar behoren, en ik volg de consumentenrichtlijnen. Souplesse Oblige is een kleine beginnende eenmanszaak, ik probeer dan ook zo veel mogelijk zelf te doen: collecties kiezen, stoffen zoeken, broeken maken, producten fotograferen, ze online plaatsen en promoten...

De eerste sportcollectie te koop op sodancewear.be van Pixie is gefotografeerd door Dimitri Van Rooy en over die foto's ben ik uitermate tevreden. Dimitri heeft dat prima gedaan. Ook zonder photoshop staan de producten, de kleuren en ikzelf er goed op.

Ondertussen maak ik ook zelf broeken en die wil ik dan zo snel mogelijk online plaatsen. Ik kan niet elke keer dat ik een vijftal broeken klaar heb, Dimitri oproepen. Die jongen heeft een eigen zaak en een druk leven. Dus probeer ik het zelf: met etalagepop Solange als model (maar die heeft wat weinig rondingen), of met mezelf als model (toch ietwat ronder) en de camera op zelfontspanner.

Alleen ken ik niets van fotografie en beschik ik enkel over een compact digitaal toestelletje. Resultaat: lichte vlekken op de borsten van Solange! Oeps... hoe komt dat... wat nu? Gelukkig kan ik een beetje met photoshop overweg zodat de foto's er niet over- of onderbelicht uitzien en de reflectie op de borsten ook weggewerkt kan worden. Maar dit moet beter!

Gisteren ging het in de cursus e-commerce over productfotografie en vandaag heb ik geoefend. Spijtig dat het zo'n triestig weer was vandaag, want ik had echt zin om met Solange op stap te gaan en een leuke locatie uit te zoeken. Maar Solange houdt niet van regen, en ik nog minder. Dus heb ik thuis wat verschillende achtergronden uitgeprobeerd en wat geëxperimenteerd met de belichting. Het resultaat is niet echt wow maar wél zonder lichte vlekken op de borsten!

Behang, van opzij belicht
Gordijn, van schuin vooraan belicht
Originele maar te drukke achtergrond
Zo moet het niet! Flits zorgt voor lichte vlekken op borsten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten