dinsdag 2 oktober 2012

Coming soon: showroom sodancewear.be

'Mijn projectje', zo noemt mijn lief mijn renovatiewerken van de voorbije weken. Telkens als ik een nieuw projectje heb (of het nu gaat om het inrichten van het huis, het starten van de webshop of zoals nu het ombouwen van onze bovenverdieping tot bureau/showroom) blaak ik van de energie. Nee, het is meer dan dat. Enkele weken lang ben ik een energizer bunny — een opgedraaid konijn, zeg maar.

Ik ben absoluut geen ochtendmens, maar de voorbije weken was ik om 7.30u al druk in de weer. Elk vrij moment was ik bezig met reinigen, afschuren, lijmresten verwijderen, schilderen... Vijf weken lang heb ik aan een sneltempo doorgewerkt... tot het met het einde in zicht fout liep.

Onder een dikke laag vuil zat een mooie houten vloer verstopt. Die heb ik, na uuuren werk, blootgelegd met een handpalmschuurmachine. Al het schilderen, monteren en behangen was achter de rug, enkel de vloer moest nog behandeld worden. Eventjes snel met olie beschermen en dan zou het inrichten - het fijne werk - kunnen beginnen. Maar na 5 weken was de energie en het geduld op. Ik heb de olie fout en vooral te overvloedig aangebracht. Prutswerk! Crash and burn! Gedaan met de energie en vrolijkheid.

Na twee weken verplichte droogtijd/rust mag ik donderdag eindelijk mijn prutslaag afschuren en een nieuwe poging wagen. Laat ons hopen dat het dit keer wel lukt en ik binnen de kortste keren de feestelijke opening van de winkel van sodancewear.be kan aankondigen. Ik heb voor de zekerheid de hulp ingeroepen van supervrouw Fabienne van Natuuurlijk!, een kenner van kwaliteitsvolle kleding en houten vloeren.

Foto's van de vorderingen tot nu toe:

Verrassing: je haalt een valse wand weg en wat vind je? Niet één maar wel twee deuren!


De deuren toch maar weer verstopt om plaats te maken voor een voorraadrek:


Dikke laag vuil vs. mooie houten vloer:


Naar een prachtige showroom leidt géén trap met vies tapijt. Dus: tapijt weg. Minder leuke verrassing: véle véle lagen lijm die niet één-twee-drie te verwijderen zijn. Nog vijf halve treden te gaan.


Een frisse, witte ruimte met leuk behang en een pashok:


Nee, een foto van mijn minder geslaagde werk vindt u hier niet terug. Binnenkort - laat ons hopen - foto's van het schitterende eindresultaat én de opening van de showroom/winkel van sodancewear.be.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten