woensdag 10 oktober 2012

Showroom Souplesse Oblige - prutswerk deel 2


Ik werk graag met hout; ik heb zelfs een basisopleiding houtbewerking gevolgd. In die cursus heb ik een prachtig stel schragen gemaakt en ook een mooie boekensteun. Sinds vorige week behoort het onderdeel houten vloeren bewerken niét langer tot mijn favoriete bezigheden.

Na twee weken verplichte rusttijd (zie vorig blogitem) heb ik vorige donderdag met de deskundige hulp van Fabienne de kladboel verwijderd en een nieuwe laag olie aangebracht. Ik had weliswaar in twee van de drie ruimtes de olie fout aangebracht, maar één deel was nog niet geolied. Ik had dus nog één kans om een perfect behandelde, mooie houten vloer over te houden, namelijk het deel van de showroom. Het kon en mocht niet meer fout lopen...

Dat deed het wel. Bij het opnieuw inleveren van de woodboy vroeg ik of ik misschien een tweede laag moest aanbrengen in de showroom, want de vloer leek niet echt verzadigd. Antwoord van de winkelbediende: 'Maar dan heb je foute olie gebruikt. Je had masterolie in plaats van onderhoudsolie moeten gebruiken. Heb je dan geen plekken op je vloer?' Tja, en wie had mij die foute olie meegegeven? Hij mag van geluk spreken dat ik hem geen kopje kleiner getimmerd heb!

Natuuurlijk!
Maar hier sluiten we de planchéhistorie af! Gedaan met treuren. Zoals de foto toont, ziet die vloer er met een beetje hulp van de zon best mooi uit.

Complimentjes zijn welkom op zaterdag 27 en zondag 28 oktober tijdens het openingsweekend van de showroom van Souplesse Oblige én van Natuuurlijk! Want jawel, je kan op onze prachtig verdieping niet alleen de merken van sodancewear.be passen en kopen, maar ook de kwaliteitsvolle basisstukken van het gloednieuwe kledingmerk Natuuurlijk!

Lees meer over het concept van Natuuurlijk! in het interview dat Fabienne gaf aan Het Laatste Nieuws.

Volg ons ook op facebook en kom langs tijdens de opening van de showroom:

Feestelijk openingsweekend

Zaterdag 27 oktober 14 - 19u

Zondag   28 oktober 14 - 17u

Geen opmerkingen:

Een reactie posten