Deze week kan je in Humo lezen over jonge, gepassioneerde designers die hun ontwerpen te koop aanbieden op Facebook of een ander internetplatform. Ook ik doe met Souplesse Oblige mee aan die trend: handgemaakte, unieke dansbroeken die ik online verkoop via sodancewear.be.
Souplesse Oblige is een idee dat gegroeid is uit een behoefte aan creativiteit en een passie voor dans en kleding. Kijk tijdens je dansles een keer rond: 99 % van de dansers draagt een zwarte broek. Tijdens het dansen wil je uiteraard niet gehinderd worden door ongemakkelijke kleding, maar het moet toch vrolijker, eleganter, zwieriger kunnen dan zo'n oersaaie zwarte sportbroek, zonder in te boeten aan bewegingsvrijheid. Met een One of a kind-model van Souplesse Oblige is je kleding net zo uniek als je dansstijl.
Ik heb een aantal broeken gemaakt, gefotografeerd en online geplaatst. Nu moeten dansers ze nog ontdekken. Sociale media zijn een goeie manier om jezelf te profileren: facebook, twitter, blogs... Ik heb ondertussen ook een profiel aangemaakt op Flickr en YouTube. Fantastisch wat je allemaal op het internet kan doen, maar oh zo tijdrovend allemaal.
Ellen Van Eccelpoel van Flanel steekt haar tijd liever in het ontwerpen: "Als je een eigen webshop hebt, moet je er zelf voor zorgen dat de klanten naar je toe komen, en dat ze blijven terugkeren. Het gevaar bestaat dat je op den duur meer bezig bent met het maken en verzenden van nieuwsbrieven dan met het eigenlijke ontwerpen." (in Humo van 10 januari) Zij heeft gekozen voor De Invasie, een platform waar jonge ontwerpers hun producten kunnen aanbieden en zo in korte tijd een hoop mensen kunnen bereiken.
Zou Souplesse Oblige de jury van De Invasie kunnen bekoren? En hoef ik dan geen blogs, facebook- of twitterberichten meer te schrijven... Nu is het in ieder geval tijd om me weer achter de naaimachine te zetten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten